V tem prispevku "naredi si sam" bom po korakih opisal menjavo zavornih kolutov in zavornih oblog.
Menjavo sem izvajal na BMW E36, ampak pri 80-90% BMW vozil je postopek enak, tako za menjavo diskov, kot tudi za nastavljanje ročne zavore.

Nekaterih korakov med delom nisem slikal, zato sem si nekaj slik sposodil iz interneta.
Menjavo z nastavljanjem ročne zavore sem naredil v nekje treh urah.

Za menjavo zavor najprej potrebujemo set zavornih oblog za obe osi in 4x zavorni kolut. Kakšne dimenzije morajo biti koluti in ploščice preverite po VIN številki na BMWfans.info kjer dobite tudi kataloške številke delov katere potrebujete.
40016060_389476248255693_7614691177144516608_n.jpg
40196835_454336981719134_3053762158803288064_n.jpg

Od orodja potrebujemo dvigalko, stojalo oz. stojke za podlaganje avtomobila (tega načeloma ne potrebujemo, ampak če se imate radi je to pametna odločitev), kladivo, zagozde za blokiranje koles, ključ 17 za vijake platišča, ring ključ 16 za odtegovanje nosilcev čeljusti, imbus 5 za vijak za pritrditev diska, imbus 7 ali torx 45 za vijake na čeljustih, ploščati izvijač, žičnato krtačo ali po domače drotpiršno in na koncu še mast odporno na toploto in vremenske vplive (najpogosteje se uporablja bakrena mast).

Na kratko:
- Dvigalko
- Stojala
- Kladivo
- Zagozde
- Ključ 17 za vijake platišča
- Ring ključ 16
- Imbus 5 in 7 ali torx 45
- Ploščat izvijač
- Drotpiršno
- Bakreno mast
- (Set gedor)

1. korak
Najprej na rahlo odtegnemo vijake platišča, da kasneje nimamo problemov ko je vozilo v zraku (tisti, ki imate pnevmatsko pištolo s tem nimate težav) hkrati pa varno blokiramo kolesa, da se avto med dvigovanjem ne premika

2. korak
Avto na namenjenih točkah za dvigovanje dvignemo z dvigalko in potem tudi podstavimo s stojkami.
V mojem primeru sem avto dvignil na zadnjem delu in dvignil tako visoko, da sem lahko spredaj podložil s stojalom hkrati pa je cela stran ostala v zraku.
42154452_1774818772630882_4695875056830513152_n.jpg
3. korak
Odstranimo oba kolesa

4. korak
Na čeljusti odstranimo "klipsno"
AntiRattleClip.jpg
5. korak
Zadaj za čeljustjo odstranimo plastične čepe, pod katerimi najdemo vijake z imbus 7 glavo in jih odvijemo.
PlasticCovers.jpg
42095923_258849538103365_6898686980343726080_n.jpg
Ko odstranimo čeljust, je najboljše, da jo z žico privežemo na vzmet. Nekateri si pripravijo vedro, in na narobe obrnjeno vedro odložijo čeljust. Kakorkoli, potrebno je biti pazljiv zaradi gumijaste zavorne cevi, da jo ne prelomimo ali kako drugače poškodujemo.
Ob odstranitvi čeljusti, stisnemo zavorni batek v čeljust.
HangTheCaliper.jpg
6. korak
Po odstranitvi čeljusti, nam ostane še nosilec čeljusti
42238054_483624265491465_6308125365076230144_n.jpg
Zadaj odvijemo 2 vijaka nosilca čeljusti z ring ključem 16.
42114268_685176325178353_4096067223083286528_n.jpg
42189799_303915603735840_1475561694150262784_n.jpg
7. korak
Ko odstranimo nosilec čeljusti, nam ostane še vijak za pritrditev diska. Vijak odvijemo z imbusom 5.
42178368_178259816338446_2528091026862637056_n.jpg

8. korak
Po odstranitvi vijaka se lahko disk odstrani iz peste. Če ne gre z lahkoto, malo potolčemo z kladivom iz zadnje strani in nebi smelo biti težav.
42211165_324596101436637_5156570020846764032_n.jpg
9. korak
Pesto dobro očistimo z drotpiršno in malenkost namažemo z bakreno mastjo. Priporočeno je uporabiti vrtalnik z žičnato krtačo in strojno očistiti rjo ter umazanijo iz peste. Z vrtalnikom gre precej hitreje in bolj učinkovito.

10. korak
Namestimo nov disk in ga pritrdimo z novim vijakom, ki je priložen v škatli
42291069_234958577182155_857121910020898816_n.jpg
11. korak
Najprej namestimo nazaj nosilec čeljusti in ga zategnemo (ring 16).
Na vodila na nosilcu nanesemo bakreno mast
lube.jpg
12. korak
V čeljust vstavimo nove zavorne obloge in komplet namestimo na nosilec. Prav tako zategnemo tudi čeljust (imbus 7)
BrakePadInCarrier.jpg
13. korak
Klipsno, ki smo jo na začetku odstranili, jo sedaj namestimo nazaj
42199575_1870878872965341_544497893449400320_n.jpg


Za menjavo zadnjih diskov in ploščic, je postopek popolnom enak!

Pri zadnjih zavorah, je razlika samo ta, da so posebaj obloge za ročno zavoro, katere se nastavljajo ko je disk in vse ostalo sestavljeno skupaj.
Za pravilno delovanje ročne zavore, je priporočeno menjati še žicovod. Po toliko letih, je v žicovod prišla voda, sol, umazanija itd. in nemore več opravljati svoje funkcije. Deli niso dragi, ampak menja jih malokdo ker misli, da je to "večno".

Zavorne obloge za ročno zavoro se nahajajo v notranjosti pod oz. za diskom.
IMG_1501.JPG
Ne naredite iste napake kot jaz pred nekaj meseci, zato priporočam nakup originalnih zavornih oblog, katere sem zdaj tudi vgradil. Kopije so se po nekaj mesecih dobesedno obrabile do kovine
42093973_1425915407510960_8235117765900369920_n.jpg
42123582_461324757713389_408321956715167744_n.jpg
Kot sem že omenil, ročna zavora se nastavlja ko je disk in ostale stvari na svojem mestu. Marsikomu se poraja vprašanje kako se torej nastavlja ročna zavora. ENOSTAVNO!
Skozi luknjo za vijak platišča si posvetimo z lučko in poiščemo takšen zobnik
pic5.jpg
Kot vidimo, je zobnik sestavljen iz "matice" in "navoja", tako, da pri vrtenju zobnika v pravo smer rinemo narazen zavorne obloge.
To si lahko pomagamo z ploščatim izvijačem, obstaja pa prav namensko orodje za nastavljanje tega zobnika.

Takole pa izgleda nastavljanje zobnika (Za lažjo predstavo sem poiskal sliko brez diska)
ebrake2.jpg
Nastavljanje zobnika
Zobnik toliko časa vrtimo, da nemoremo več na silo zavrteti diska.
Ko diska nemoremo več zavrteti, obrnemo zobnik za 3-4zobe v nasprotni smeri kot smo ga odvijali - torej ga sedaj za 3-4zobe privijemo nazaj. Po tem posegu bi morala ročna zavora normalno prijeti.

Če imate predolgi hod ročice za ročno zavoro, snemite manšeto in spodaj boste našli dve navojni palici od žicovoda in dve matici (ključ 11). Kdor si rad otežuje življenje, bo uporabil navaden viličast ključ, kdor se bo znašel pa bo uporabil cevni nastavek gedore in privil matico za nekaj navojev. Ročica bi se morala ustaviti nekje na tretjem do max petem zobu.
pic3.jpg

To je to. Upam, da nisem kaj pozabil. Če je kaj nejasno, mi lahko napiše v ZS ali pod komentar, bom z veseljem odpisal in pomagal. ;) 8-)