Najprej, če še niste registrirani na forumu BMW Fans Slovenia, lahko to storite zdaj. Za registracijo lahko klikneš tudi tukaj ;)
17.jpeg
18.jpeg

Veliko ljudi sprašuje, kakšne so razlike med navadnimi originalnimi gumijastimi pušami in med poliuretanskimi pušami kot so naprimer Strongflex, Powerflex in podobni.
Torej, guma ali poliuretan? Kaj je boljša izbira?
Vsak izmed njiju ima svoje prednosti in slabosti. V tej temi bom napisal prednosti in slabosti vsakega materiala, posebej pa bom izpostavil razlike med njima.

Ko se sprašujete kaj je boljše, guma ali poliuretan. To je zelo relativno vprašanje in je odvisno od vsakega posameznika kaj si želi med vožnjo avtomobila. Odvisno je, koliko hrupa, vibracij in ostrine vozila si želimo.
Spodaj so dejstva v zvezi z gumo in poliuretanom:
GUMAvsPOLI.png

Pomembno je povedati, da si guma in poliuretan nista preveč nasprotna materiala. Obstajajo mehkejše stvari od gume kot so recimo želatinaste snovi in so trdnejši materiali od poliuretana kot je recimo aluminij. Seveda se želatinastih snovi ne uporablja za puše, se pa za puše v avtoindustriji uporablja aluminij v športnih vozilih namenjenih za dirkanje, drsenje skozi ovinke itd.. hočem povedati, da se za puše uporabljajo še močno trdnejši materiali od poliuretana.
Original guma in poliuretan sta nekje vmes med vsemi temi materiali, ki se uporabljajo za izdelovanje puš.



Kakovost vožnje:
Gladka in tiha vožnja proti povišanim vibracijam in hrupu

1.PNG

Guma je precej mehkejši material kot poliuretan, zato zaduši veliko cestnega hrupa in vibracij pri vstopu v kabino vozila, z bolj domačimi besedami, zmehča lastnosti ceste oz. bolj izolira vožnjo.
Poliuretan je trdnejši material kot guma, to pomeni več hrupa in vibracij, ki se prenesejo v kabino vozila preko vzmetenja oz. puše. Nekateri menijo, da je vožnja z poliuretanom bolj ostra - nehvaležna, medtem ko drugi hvalijo neposreden občutek vozila med vožnjo. Tukaj spet nastane relativno vprašanje, ali želite bolj izoliran občutek na cesti ali si želite, da bi bila vožnja bolj športno naravnana.



Življenska doba:

2.PNG

Ko menjavate original gumijaste puše, za trenutek razmislite kaj delate. Tako je, menjavate izrabljene gumijaste puše za nove gumijaste puše. Torej je veliko možnosti, da se boste morali čez čas ponovno posvetiti menjavi puš. Ponovna menjava za gumijaste puše, vas bo nekega dne pripeljala na isto mesto kot ste sedaj - iskanje nadomestnih delov, iskanje mehanika, nekaj časa brez vozila, ponoven strošek... Navadna gumijasta puša je mehka, poškoduje jo toplota, cestne kemikalije, kemikalije v avtopralnicah, olje, UV žarki itd.. velika verjetnost pa je, da se bo napaka pojavila že pri nepravilni težki montaži puše, ker nekateri nimajo primernega orodja, po vrhu vsega pa pozabijo postopek zategovanja vijakov na pušah in zaradi tega puše popokajo in tako dobijo zračnost, pojavijo se neprijetni zvoki - v nekaj mesecih vas časa ponovna menjava gumijastih puš. Gumijasta puša je kot pnvematika, čez čas se izrabi in potrebna je menjava.

Nekateri bojo rajši obdržali mehkejšo gumijasto pušo zaradi njenih dobrih lastnosti.

3.jpg
4.jpg

Drugi pa bojo rajši menjali za nadomestni del, ki preživi življensko dobo vozila. Tukaj pride v poštev poliuretan. Poliuretan puše so trdnejše in tudi odporne na vročino, cestne kemikalije, olja in UV žarke. Ne samo da je ta material odporen na vse zgoraj našteto, je tudi odporen na obrabo. Guma se po večkratnem upogibanju in raztezanju poškoduje, poliuretanska puša pa tega problema nima. Ker je zelo malo upogibanja in raztezanja se poliuretanska puša ne deformira. Nekateri proizvajalci in ponudniki zato ponujajo doživljensko garancijo na poliuretanske puše, kar dodatno okrepi zaupanje v ta material.

5.jpg


Občutek na cesti:

6.PNG

Še en relativen izraz, občutek. Spet gre za uporabnikove preference. Guma je tisto, kar je standardno, ko je vaš avto popolnoma nov. Proizvajalci že desetletja uporabljajo gumijaste puše, zdaj, ali je to zato, ker so mislili, da je to najboljša ali pa zato ker je to najcenejša izbira. To bo tema mogoče za kdaj drugič.
Z menjavo gumijaste puše za enako gumijasto pušo, boste imeli enak občutek v vozilu kot pred obrabljenostjo prejšne puše.

Z menjavo za poliuretanske puše, pa si boste kot voznik omogočili boljši občutek ceste. S tem boste občutili vsak del cestišča in tako povečali sposobnost svoje vožnje. Z poliuretanom se občuti, kot, da je vozilo podaljšek voznika samega, kar je veliko več kot ponuja gumijasta puša.
Morda je to nekaj kar si nekdo ne želi, zato kot že prej omenjeno, se rajši odločijo za navadne gumijaste puše.



Zmogljivost na cesti:

7.PNG

Uporaba mehkega materiala kot je naprimer guma, pomeni na podvozju veliko prednost za doseganje bolj gladke vožnje. Guma je dosti bolj prožna, kar pomeni, da ima velik vpliv, ko se vzmetenje premika, vendar pa lahko povzroči veliko odvečnega premikanja/gibanja podvozja in ima počasnejši odzivni čas pri vašem nenadnem premiku volana. To je načeloma vredu ko se vozite 50km/h, kaj pa se zgodi ko se vozite hitreje in pride do nenadnega premika volana? Avto "zaplava", to se čuti še intenzivnejše, če so puše na stabilizatorjih (sway bar) izrabljene.

8.jpg
9.jpg
10.png

Poliuretanske puše so trdnejše od gume, zato niso tako prožne kot navadne puše. Z zmanjšanjem prožnosti/gibanja podvozja je vozilo bolj "direktno" in odzivnejši čas vozila na premik volana se zmanjša. Inženirji poliuretanskih puš izdelujejo posebno trdnost materiala za vsako vozilo posebej.
Poliuretan ni samo za voznike dirkalnih avtomobilov, temveč je za vse navdušence v vožnji, ki želijo večjo zmogljivost vozila in seveda tudi sam občutek v vozilu.

10.1.jpg
10.3.png

Cviljenje puše in vzdrževanje:

11.PNG

Cviljenje puš je lahko dolga tema ker predstavlja veliko napačnih predstav glede poliuretana in škripanja/cviljenja puše. Preden se lotimo teh vprašanj, so tukaj dejstva o gumijastih pušah. Guma je kemično vezana na kovino zato cviljenje sprva ni prisotno ker je guma fiksno prilepljena in hidravlično stisnjena v podvozje. Tudi pri navadnih pušah, se lahko pojavi škripanje, ampak ko je guma že tako izrabljena oz. se je iz neznanih vzrokov odlepila od kovinskega dela, takrat guma in kovina drgneta ena ob drugo ter tako proizvajata škripanje oz. cviljenje. Spodaj sta dva posnetka cviljenje oz. škripanje navadnih gumijastih puš.

Prvi posnetek

Drugi posnetek


12.jpg

Poliuretan pa je zgodba zase. Poliuretanske puše imajo to lastnost, da se bodo 100% drgnile ob kovino, saj jih ne obdaja kovinsko ohišje in ni nobene kemične vezi v puši sami. To je tukaj napaka. Poliuretan lahko že od prvega dne začne škripati, če ga pred montažo ne namažete z priloženo mastjo. Puše se med vožnjo premikajo zato nastane neprijeten zvok kovine-poliuretana.
Če vstavljeno pušo pred montažo dobro namažete, nekaj časa nebo nobenega škripanja. Ta mast, se čez čas izstisne, spere zaradi čistil v avtopralnicah, cestnih kemikalijah, vročine itd., zato bo potrebno čez nekaj časa te puše spet namazati. Nekateri si predpripravijo "niple" in s pomočjo namenske pištole tako namažejo gibljive dele. Nekateri jih ob začetnem škripanju pošpricajo z mastjo v spreju in je spet nekaj časa mir.

13.png
14.jpg
15.jpg

Kot sem že zgoraj omenil, gumijasta puše so narejene na način, vgradi in pozabi. Ko jih vgradite, nimate z njimi nobenega dela več, razen ko se izrabijo, potem je potrebna menjava.

Z poliuretanom dobite veliko daljšo življensko dobo oz. poliuretanske puše sploh življenske dobe nimajo, zato, ko jih enkrat vgradite, jih ni potrebno več menjavati. Zgoraj sem že omenil, da je poliuretanska puša tako zasnovana, da se pred vgradnjo namazana mast iztisne, izpere itd., zato začnejo puše cviliti. Inženirji so soočeni s tem problemom z izpiranjem masti, zato iščejo rešitve kot so recimo oblika puše, majhni utori v puši, narebričene puše itd.. Ko se mast odstrani, puša začne cviliti, te rešitve pa prepričujejo izpiranje masti.



Montaža puše:

Gumijaste puše je potrebno z hidravlično stiskalnico stiniti v podvozje oz. po domače sprešati, kar je lahko zelo zahtevno in nevarno. Nekateri hidravlične stiskalnice ("preše") doma nimajo, zato si pomagajo z navojnimi palicami. Delo je zahtevno in zamudno, na starejših vozilih pa še toliko bolj nezaželjeno ker je prisotna rja.

Poliuretansko pušo je veliko lažje namestiti, ker ne potrebujemo hidravlične stiskalnice, ampak lahko pušo namestimo z roko ali pa si pomagamo z kladivom. Inženirji so poliuretanske puše dimenzionirali tako, da so uporabniku prijazne, sploh pa pri montaži, zato so ponavadi iz dveh delov, tako je montaža še toliko lažja.

16.jpg

Zaključek:
Guma in poliuretan sta različno zmogljiva vendar si po lastnosti materiala nista daleč narazen. Če ste voznik dirkalnega avtomobila in želite maksimalno zmogljivost vozila oz. podvozja, potem vgradite aluminjaste puše. Ne poznam nobenega primernejšega mehkejšega materiala od gume, ampak če ste inovativni, lahko poizkusite kaj drugega, mogoče se prime v svetu avtomobilizima.
Ko pridemo do gume in poliuretana, vsak ima svoje prednosti in slabosti. Ko pride do odločitve, ste edina oseba vi, katera se bo odločila kaj boste dali v svoje vozilo in kaj vam bolj odgovarja. Ali boste vgradili poliuretan in se boste peljali kot po tirnicah ali pa boste uživali v zibajoči se vožnji z navadnimi gumijastimi pušami.

Če imate kakšno vprašanje, lahko spodaj komentirate ali pa mi pustite zasebno sporočilo. 8-) 8-)


Vir: Osebne izkušnje in stric Google