1997 E36 320i touring M-Technik

Po nekaj mesecih lastnišva vam predstavljam svoj sedaj že daily car. Na kratko, gre se za E36 320i touring 1997 v avusblau barvi. Poleg standardne opreme ima še M technik paket, električno strešno okno, gretje sedežev, avtomatsko klimo, daljinsko zaklepanje, sprednja električna stekla, vlečno kljuko itd..
1.PNG
2.PNG
3.PNG
Sprednji odbijač je zamenjan za kopijo M odbijača, očitno je bil v preteklosti kdaj rahlo karamboliran ali nekaj podobnega saj v motornem prostoru ni videti nikjer sledi udarca. Karoserija je bila večkrat barvana kot oprana ampak sem se kljub vsem napakam vseeno odločil za nakup. Ker pač tak avto se ne kupi z glavo ampak s srcem.
Avto je bil novembra 2008 uvožen iz Italije. Redno servisiran, kar potrjujejo servisni listki in računi.

Najprej nekaj slik vozila po nakupu, potem pa še ostale stvari
IMG_0931.JPG
IMG_0938.JPG
IMG_0940.JPG
IMG_0943.JPG
IMG_0935.JPG
IMG_0942.JPG
IMG_0945.JPG
IMG_0946.JPG
IMG_0969.JPG
Takoj po prevzemu avta, sem zamenjal obe zadnji luči, ker je bila leva močno poškodovana. Hkrati sem očistil še umazanijo za lučmi.
IMG_0927.JPG
IMG_0929.JPG



Avto se je nekaj dni po nakupu še uporabljal, iskale so se napake, po izteku preizkusnih tablic pa se je avto parkiral in začelo se je tako rekoč reševanje pred propadom. Zakaj pred propadom, bom potem prilepil nekaj slik in bo vse jasno.


Sprva je bilo mišljeno zamenjati samo glavne puše in vozi dalje. Ampak stvar se je kmalu zakomplicirala.
Po pregledu zadnjega mostu, sem se čudil, da je avto sploh še vozen, da ni razpadel
IMG_1469.JPG
IMG_1471.JPG
IMG_1476.JPG
IMG_1478.JPG


Po videnem sem kupil celotni drug zadnji most, zgornje roke, spodnje camber roke in zunanje roke z pesto. Vse razen novih camber rok je šlo na peskanje in potem na barvanje.

Sledilo je naročilo materiala kateri pride na zadnji most, roke itd..
- vse strongflex puše
- oba ležaja
- oba ABS senzorja
- prašne zaščite diskov
- vse zavorne cevi
- oba žicovoda ročne zavore
- pakne ročne zavore in vzmeti

ker je toliko stvari, sem najbrž še kaj pozabil..

Po prejetju vsega materiala sem začel s sestavljanjem. Najprej sem vsak kos sestavil na ponku, zamenjal olje v diferencialu in potem je končno prišel čas za demontažo mostu iz avta.
IMG_1277.JPG
IMG_1338.JPG
IMG_1336.JPG
IMG_1505.JPG
IMG_1504.JPG
IMG_1340.JPG
IMG_1456.JPG
IMG_1481.JPG
IMG_1522.JPG
Ker mi vzmetenje ni dalo miru, poleg tega sem pa dobil še ugodno ponudbo za popolnoma nastavljive gewinde, sem zamenjal še to
IMG_1686.JPG
IMG_1689.JPG


Avto je dobil tudi nove meglenke
IMG_1840.JPG
IMG_1841.JPG
IMG_1842.JPG

Ker pri starem avtu nikoli ne zmanjka dela, sem se spravil na vratne tapete in vodila stekel. Vsa vodila sem dobro očistil in ponovno namazal z mastjo. Po tem "posegu" se vodila vidno bolje premikajo in ni več videti, da bi se motorček kje matral kot se je prej.
Zaradi morebitnega škripanja med vožnjo sem vratne tapete obložil z peno. To pa zgleda nekako takole:
IMG_1823.JPG
IMG_1824.JPG
IMG_1825.JPG
IMG_1826.JPG
IMG_1827.JPG

Volansko letev sem zaradi zračnosti menjal za izpravno letev iz E46 s krajšim razmerjem, hkrati pa sem menjal tudi servo olje in olje v menjalniku. Čaka me še kar nekaj popravkov in dodelav na avtu. Strop se je povesil, ampak še ni preveč moteče ker imam nad glavo šibedah kateri na srečo še ni povešen. Ležaj alternatorja se tudi počasi poslavlja, tako, da bo potrebna menjava v kratkem.

Še nekaj slikovnega gradiva :D
IMG_1746.JPG
IMG_1747.JPG
IMG_1750.JPG
IMG_1830.JPG
Preventivno sem menjal še hardy zglob in ležaj kardana. Oboje je bilo že iztrošeno, zato je bila menjava pametna odločitev.
post-16794-0-48613000-1525089333.jpeg
post-16794-0-77257100-1525459972.jpeg
post-16794-0-04269100-1525459986.jpeg

Menjala so se tesnila pod vetrobranskim steklom in tesnila okoli kljuk.
post-16794-0-41737500-1525089318.jpeg
post-16794-0-21793000-1525274356.jpeg
post-16794-0-83697000-1525274337.jpeg
post-16794-0-52502000-1525274320.jpeg

Še slika starih plastik
post-16794-0-43913100-1525274473.jpeg
post-16794-0-63157800-1525274490.jpeg

Zaradi raztegnjene zgornje cevi za vodo, sem jo zamenjal z novo.
post-16794-0-30783700-1527362290.jpeg

Po menjavi cevi za vodo, je odletela visko vetrnica.
Kaj je bil vzrok za to, nisem veliko raziskoval, takoj sem naročil nove nosilce motorja in novo vetrnico. Nosilci motorja še čakajo na menjavo, ker sem po temeljitem pregledu videl, da so nosilci še dobri.
Sem pa imel srečo, da mi ni prebilo hladilnika vode.
post-16794-0-19798400-1530651477.jpeg
post-16794-0-28430200-1527362400.jpeg
post-16794-0-10532900-1527362382.jpeg
In še menjava z novo
post-16794-0-29669000-1530651459.jpeg
Na vrsto je prišla menjava tesnil okoli kljuk.
post-16794-0-90717200-1523909412.jpeg
Dela z menjavo enega tesnila je nekje 5min.

Slika starega tesnila
post-16794-0-32808400-1523951190.jpeg
Slika jezička kateri se v mojem primeru potisne v notranjost vrat. Po potisku tega jezička se tesnilka in plastika nomalno snameta iz vrat.
post-16794-0-38519800-1523951817.jpeg
post-16794-0-62416500-1523951857.jpeg
post-16794-0-81926100-1523951873.jpeg
post-16794-0-41885400-1523951443.jpeg
post-16794-0-34694800-1523951527.jpeg
Še slika novih tesnil
post-16794-0-44590400-1523951582.jpeg
post-16794-0-35816500-1523951904.jpeg
Po uradni postavitvi avta na cesto se je zaradi pre-agresivne optike obnašal zelo nevarno, po mokri podlagi ga je zanašalo sem in tja po cesti.
Optika se je nato nastavila na "street" nastavitve, nastavljeno pa je tudi tako, da se brez skrbi lahko odpeljejo kakšni hitri ovinki.
Camber plate in zadnje camber roke so pripomogle, da ima avto
vsepovsod enakomerno nastavljen previs kolesa.
Še cifre
Spredaj:
Previs: -2.5
Stekanje: 0.10

Zadaj:
Previs: -1.5
Stekanje: 0.10


Moram dodat še nekaj slik iz "terena", da nebo kdo rekel, da je avto več v garaži kot na cesti :lol: :lol:

Lokacija: Zg. Kungota - srce med vinogradi
IMG_2818.JPG
IMG_2817.JPG
Pohorje
IMG_2777.JPG
IMG_2775.JPG
IMG_2774.JPG
IMG_2773.JPG
IMG_2771.JPG
IMG_2736.JPG
IMG_2735.JPG
-
-
-
IMG_2714.JPG
IMG_2713.JPG
IMG_2712.JPG
IMG_2711.JPG
IMG_2708.JPG
V prihodnje imam plan zamenjat kupljena nosilca motora, oba jermena, prestavno ročico menjalnika in komplet vse 4 zavorne diske ter ploščice.
Na rezervo sem kupil tudi zadnjo havbo brez rje. Nikoli se ne ve kdaj jo bom rabil :lol: 8-)

Čez zimo bo avto bolj kot ne počival oz. se bojo na njem menjevali raznorazni prej omenjeni deli.
40310816_527045721090340_7898473221308022784_n.jpg
40421142_243725399533712_6336577221309759488_n.jpg
40376998_1900225833357143_7616015534605205504_n.jpg
40342454_267473140551789_7779004569916276736_n.jpg

Za konec dodajam še nekaj slik iz all brand meeta
40269355_237595890273662_1079332634468810752_n.jpg
40363723_246044442765350_1430488606538989568_n.jpg
40325357_419060085284726_7647215727526543360_n.jpg
40330126_295636971221656_1236300361854091264_n.jpg
40262246_270988173511868_5092455092649459712_n.jpg
40325500_2178704182448765_7330428818198364160_n.jpg
40429721_2118056091561944_6496917666253504512_n.jpg
40374950_1904982699804781_7353049216945487872_n.jpg
40259658_1878687662177445_1396557385648046080_n.jpg
40337247_1636327229812188_6198610429241982976_n.jpg
40287630_1465242356953047_443130338776973312_n.jpg
Da naredim mali update 8-)

Na vozilu sem menjal komplet diske in zavorne obloge. Zavorni diski so ATE Power disc, zavorne obloge pa so prav tako znamke ATE :D
40310816_527045721090340_7898473221308022784_n.jpg
40376998_1900225833357143_7616015534605205504_n.jpg
40342454_267473140551789_7779004569916276736_n.jpg

V začetku leta vgrajene nove zavorne obloge za ročno zavoro, so bile v zelo slabem stanju :roll: , zato sem vgradil nove original BMW obloge :twisted:
Tako ročna zavora boljše grabi in se posledično enakomerno obrablja.
42093973_1425915407510960_8235117765900369920_n.jpg
42123582_461324757713389_408321956715167744_n.jpg


Navodila za menjavo zavor so tukaj --> Menjava zavornih kolutov in oblog +nastavljanje ročne zavore

42211165_324596101436637_5156570020846764032_n.jpg
42092520_641815396212928_5946538845884383232_n.jpg
42291069_234958577182155_857121910020898816_n.jpg


V prihodnjem tednu imam pripravljen še en update za mojo modro gajbico.
Več pa v prihodnjih dneh
:arrow: :idea:
Ti kr rihti, pa swap nared, pol se pa lahko zmenva, da ti 4000€ prnesem in ga odpeljem. ;)
Swap je ena izmed zadnjih stvari katere bom naredil na avtu.. po swapu, avta sigurno ne prodam nekaj časa :D
Oceni temo